- Gjestene som har vært innom når jeg har vært der, reagerer forskjellig, men alle syns det er trist at det ikke er åpent.

– Håper det blir turistliv i husan på Holand igjen!

Debattinnlegg fra Randi Tinnan:

Hva jeg tenker på…jo jeg tenker på at det har vært ett par anderledes arbeidsdager + noen kveldstimer ett par tre dager.

«Normalt» så skulle jeg vært på turistinformasjon som skulle vært nedvaska og oppvarmet, blomster på disken, stearinlys tent som ville fått gjestene til å kose seg litt ekstra, særlig på dager som dette, kanskje med en kopp te eller kaffe. Toalettene skulle også vært nedvaska og oppvarmet med en blomst på speilhylla. Flaggene skulle vært på plass.

Isteden har jeg pakket ned mine 22 sesonger der ute, hverken kontor eller toalettene er vasket og klar, det er ikke engang satt på vann på anlegget slik at det i det minste går an å bruke tømmestasjon på ett ordentlig vis, der ser hæslig ut.

Gjestene som har vært innom når jeg har vært der, reagerer forskjellig, men alle syns det er trist at det ikke er åpent.

Lurer på hva bl.a ordfører Sigurd tenker på…. kommunen satser på reiseliv, «så slår de beina unna vertskapsrollen»…. (sitat en reiselivsbedrift) Det er avtale mellom kommunen og Statens vegvesen om at toalettene skal være tilgjengelig og vaskes, men det tror jeg kommunen har glemt.

Anlegget på Holand har vært viktig for både reiselivsnæringen og gjestene. Tilsammen er det registrert ca 200 000 gjester disse årene. I tillegg kommer alle de som bare har brukt fasilitetene som do, tømmestasjon, rasteplass og sovet noen timer, sikkert like mange som de registrerte.

Gjennomgangstonen blandt våre gjester har vært aller aller mest av det positive slaget, vakker plass, reine do, god informasjon – omdømme i praksis. Ca 20 ungdommer har hatt sommerjobb på anlegget, noen bare en sesong, mens andre har trivdes like godt som meg og kommet igjen år etter år mens de har holdt på med utdanning.

Har sett på meg selv som vertinne for anlegget, det har ikke bare handlet om  å stå i skranken – vasking, holde orden, mast på vaktmester når jeg trengte hjelp, ringt Steinar hos Statens vegvesen når det var noe som de hadde ansvar for etc etc.

Det har vært en god arbeidsplass som har gitt meg mange gode minner – og noen ikke fullt så gode minner, i minneboka.

Håper det blir turistliv i husan på Holand igjen❣️

Hilsen takknemlig, men frustrert Randi Tinnan»

Facebook Kommentar